Een cadeautje namens HubSpot: gratis CRM, e-mail en meer

In de vakantieperiode is er iets meer tijd om na te denken over zaken die er normaliter nog wel eens bij inschieten. Denk bijvoorbeeld aan de online zichtbaarheid van uw bedrijf. Heel belangrijk, maar altijd iets om later nog eens over na te denken. Veel ondernemers zien de waarde van online marketing, maar willen er graag zo min mogelijk aan uitgeven. Daarom kiezen ze voor een setje gratis tools. Niks mis mee, toch? Zij zien echter over het hoofd dat deze losse tools niet met elkaar ‘praten’. Misschien herkent u het wel. U stuurt een gratis nieuwsbrief via MailChimp. U ziet wie er doorklikt naar uw site. Maar wat doen ze daar vervolgens? Nemen ze de tijd om uitgebreid iets te lezen? Of zijn ze na een of twee seconden weer verdwenen? En u plaatst gratis berichten op Facebook. U ziet hoeveel likes u krijgt en hoe vaak iemand doorklikt naar uw site. Maar daar houdt het wel mee op. Wie is er echt geïnteresseerd, en waarin? Dat zou uw salesteam vast graag willen weten. Kortom: die losse stukjes informatie zijn boeiend, maar het grotere plaatje ziet u niet.

CRM en marketingtools: een droomkoppel

Dit probleem is eenvoudig op te lossen. Er zijn marketingtools die gebouwd zijn op een CRM-systeem (Customer Relationship Management). In een dergelijk systeem vindt u al uw contactpersonen terug. U ziet eenvoudig welke boodschappen u hen heeft gestuurd. Of dit nu via e-mail was, social media of via een chatbot op uw site. Neem nu die ene potentiële klant. U weet wel, diegene die u vorige week tegenkwam bij een business club. Hij was geïnteresseerd in wat u vertelde en u wisselde visitekaartjes uit. Heeft hij uw e-mailtje geopend? Las hij daarna een tweetal van uw artikelen en klikte toen door naar uw pagina ‘kosten’? Dat is een goed teken! Tijd om er een telefoontje aan te wagen.

Verder kijken

U begrijpt dat een koppeling tussen een CRM en marketingtools het veel gemakkelijker maakt om inzicht te krijgen in de impact van uw berichten. U kunt verder kijken dan het resultaat van een losse nieuwsbrief of advertentie. U kunt echt bouwen aan een relatie met uw leads.

ENG IMG 3

Nu denkt u misschien: “Zo’n geïntegreerd marketingsysteem zal wel een dure grap zijn, toch?” Het voelt alsof u maar twee keuzes hebt. Of u hoest een flink bedrag op voor een uitgebreid softwarepakket dat u overzicht geeft van al uw online communicatie-inspanningen. Of u blijft in het duister tasten en hoopt maar dat uw online marketing de impact heeft waar u op hoopt.

Meer gratis HubSpot-tools

Vanaf vandaag hoeft u die keuze niet meer te maken! HubSpot (waar wij certified partner van zijn) heeft haar gratis dienstverlening flink uitgebreid. Het CRM-systeem van HubSpot was altijd al gratis beschikbaar. Nu zijn daar ook tools voor e-mail en adverteren op Google, Facebook en LinkedIn bijgekomen. Chatbots, formulieren en een uitgebreide rapportagetool waren al kosteloos. Dat is een complete set geïntegreerde gereedschappen voor precies € 0!

Dat betekent dat u als ondernemer precies kunt zien waar uw leads vandaan komen. Welke leads het interessantst zijn. Of ze effectief worden opgevolgd. En hoeveel potentiële business u in de pijplijn heeft. Allemaal zonder dat indrukwekkende prijskaartje. Meer weten? Bekijk de pagina van HubSpot Marketing Free.

Gratis consult

Natuurlijk, het kost tijd om hier goed mee aan de slag te gaan. En uw tijd is waardevol. Maar als het u (of een van uw mensen) lukt structureel een paar uurtjes in de week vrij te maken, kon dit wel eens serieuze impact op de groei van uw bedrijf hebben. En merkt u dat het er toch vaak bij inschiet? Plan dan eens een gratis consult met een van onze inbound marketing specialisten. We denken graag met u mee.

vraag gratis online marketingconsult aan


Michiel Koers
Door Michiel Koers on 17 juli 2019, 02:09 uur
Ik ben te vinden op

Onderwerpen: online marketing, inbound marketing, HubSpot

Mis geen enkele blog

Nieuw